GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .

Join the forum, it's quick and easy

GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .
GALİBİLİK
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BENLİK!...

Aşağa gitmek

BENLİK!... Empty BENLİK!...

Mesaj  YUSUF Ptsi Mayıs 03, 2010 11:21 pm

Benlikten kurtul ki, yokluk seni ihata etsin. Bu yokluk kulluk makamının zirvesidir.

Yokluk beşere, varlık ALLAH’a mahsustur.
Beşer kendine varlık sıfatını mal etmeye cüret ederse, iki cihanda da rezil olur, sahtekardır.
ALLAH’ın emrine ve Resulünün getirdiği emr-i ilahiye acabasız inanan gerçek insan, müsterih ol. Buna rağmen na-ehille cedelleşme. O kardeşlerin için de dua et. Yer yüzünde imanın şulesi budur. Tecelliyyat-ı ilahiyi hissederek ALLAH’a hamd ü sena et. Enaniyete kapılma. Ene “ben” demektir. Varlık ifadesidir. Varlıksa yalnız ve yalnız, şeriki ve naziri olmayan ALLAH’a mahsustur. Bu sıfatı kendine mal edenler sahtekardırlar. Peygamber efendilerimiz de bu sıfat-ı ilahiye sahip çıkamazlar. Adem “yok” demektir. Madde aleminde varsın, geçici varsın.
Hazret-i ALLAH’ın tefsire muhtaç olmayan hitabını her an okuyalım ve düşünelim. Hatırdan çıkarmayalım ( kalbini bizi zikretmekten gafil kıldığımız, kötü arzularına uymuş ve işi gücü aşırılık olan kimseye boyun eğme. ) Her şeyin ifratı haramdır. Bu ayet-i celilede açıkça beyan ediliyor. Çünkü aşırılığa bencillik hakimdir. Bencillik ise rahmet-i ilahiyi idrak edemeyip, nefsinde bir şeyler görmektir. Bu hal ise hakikatte haramdır. Varlık olarak yasaklanmıştır. Varlık ALLAH’a mahsustur: İki var bir arada olmaz ; tevhidin anlamına ters düşer. ALLAH “ehad”dir ; sayı hesabı ile değil, eşi, benzeri, şeriki, naziri olmayan bu isim ALLAH’ın zatına mahsustur.
“Kötü arzularının mahkumu ve esiri olmuş kimseleri zikr-i ilahiden gafil kıldık” buyuruyor, Hazret-i ALLAH. Bir hadis-i kudside Halik-ı zü’l-celal ehl-i zikir için ( onlar kemalatlı kullarımdır ki, onların yanına şaki gelmez. Kim onların toplumunda bulundu, ise ey melaikelerim şahit olun onu da affettim .)Peygamberimiz Efendimiz bildiriyor : Sahih-i Buhari ( Tecrid-i Sarih Tercümesi ), 12. ciltte ...

Tasavvuf açıkça belirtilen emr-i ilahi ile bezenmiş. Nehyedilmiş, yasaklanmış nefsin hazzından kaçınarak Peygamber efedilerimizde mekarim-i ahlak olarak tecellisi bariz görülen, ehline yaşama zevki verilen rahmet-i ilahinin ismi Tasavvuftur. Rabbımın lutf u ihsanı ile nefsi, dolayısı ile ruhu yasaklardan ayıklayıp temizlemek ve ruhu pak ederek lahut alemine yükselmek yoludur!

Nefsin enaniyyetinden anlamsız varlık ve benlikten kurtulmadıkça kalp aynasında hakikatlerin zuhurunu elbette göremezsin.

Adem aleyhisselam akıl derecesinden aşk derecesine ulaşınca bütün varlıklarda ALLAH’ın güzelliğini görmeye başladı. Her varlıkta ALLAH’ın tecellisini gördü. Adem her şeyin hakikatını biliyordu ki, ona “alleme’l-esma” denildi."

Ne kadar ilim tahsil edersen et, ruh temizliğine önem vermiyorsan, hakikat fakiri olursun , akli ölçüden başka meziyete sahip olmadığın için tasavvufi yaşantıları elbette kabul edemezsin. Hazret-i Kur’an’ı da bilginden öte izah edemezsin. Etmen de mümkün değil.
“Yolun uğramadı ise Muhammed’e, kervanı kaçırdın kaldın dağlar başında.” Bu uyarıyı iyi anla. Anladığının ölçüsü tertip ve tanzim-i ilahi olan Peygamberinin irşat verasetini taşıyan mürşid-i kamili bul. Tabi ol. İstifade et. Haşa, ilahlaşmış, kendinde varlık görerek mürşitlik iddia eden zalımlardan kaç. Samimi isen Hazret-i ALLAH’a müracaat et.

PİR H. GALİP HASAN KUŞCUOĞLU
YUSUF
YUSUF
Admin

Mesaj Sayısı : 248
puan : 21078
Kayıt tarihi : 21/04/10
Yaş : 34
Nerden : ANKARA

https://galibi.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz