GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .

Join the forum, it's quick and easy

GALİBİLİK
Galibi Tarikatı (Galibilik): Kadiri ve Rufai tarikatlarının birleşiminden doğan, Muhammedi Tasavvufun bir koludur. Peygamberinin getirdiği ahkam dan ayrılmadan, zamanın haramiyeti belli olanların dışında, medeniyet ve teknolojiyi Tasavvufi bir anlayış içerisinde dinin vazgeçilmezi kabul eden H.Galip Hasan Kuşçuoğlu'nun, Kuran ve Hakikatten ayrılmadan, Emri İlahiler ışığında, Asrın idrakı ile, Dini anlayış ve dünyayı görüşüne göre, 21.yüzyılda sistemleştirdiği; mezheb olarak Hanefi, meşrep olarak Alevi olan Muhammedi bir tarikattır.

EĞER FORUMUZA KAYITLI DEĞİLSENİZ KAYIT OL SEKMESİNE TIKLAYARAK 1 DAKİKA İÇİNDE KAYIT OLUN . FORUMUMUZDAN SINIRSIZ YARARLANMAK VE PAYLAŞIMLAR YAPABİLMEK İÇİN SİZLERİ BEKLİYORUZ . ÜYEYSENİZ GİRİŞ YAP SEKMESİNDE FORUMA GİREBİLİRSİNİZ .
GALİBİLİK
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Zuhr-ı Ahir

4 posters

Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Zuhr-ı Ahir

Mesaj  fkyavuz Paz Nis. 25, 2010 10:28 pm

Arkadaşlar, http://www.haber7.com/haber/20100425/Cumanin-farzindan-sonra-ogleni-kilmak-gerekir-mi.php linkinde Galibi yorumlarını bekleyen bir haber var.İlgilenenlere duyurulur.
fkyavuz
fkyavuz

Mesaj Sayısı : 8
puan : 20486
Kayıt tarihi : 22/04/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Geri: Zuhr-ı Ahir

Mesaj  YUSUF Ptsi Nis. 26, 2010 7:11 pm

ALLAH RAZI OLSUN KONUYLA ILGILI GEREKLI BILGILER VERLIMIS SANIRIM ORDA TESEKKURLER
YUSUF
YUSUF
Admin

Mesaj Sayısı : 248
puan : 21110
Kayıt tarihi : 21/04/10
Yaş : 34
Nerden : ANKARA

https://galibi.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Bi şeyler yazmaya korkuyormusun?

Mesaj  zenginum C.tesi Ağus. 21, 2010 10:15 pm

Bir şeyler yazmaya korkuyormusunki, iyice kafa karıştıran bir sayfaya link atıp kurtulmuşsun. Peyganber efendimiz kaç rekat kılardı bilmiyormusun.

zenginum

Mesaj Sayısı : 3
puan : 19995
Kayıt tarihi : 21/08/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Bende bi forum sandıydım.

Mesaj  zenginum C.tesi Ağus. 21, 2010 10:19 pm

Yuvarlk konuşki hem herkes anladığını anlasın, hemde sen günaha girmezsin belki.

zenginum

Mesaj Sayısı : 3
puan : 19995
Kayıt tarihi : 21/08/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Geri: Zuhr-ı Ahir

Mesaj  YUSUF Çarş. Ağus. 25, 2010 9:44 am

konu ıle ılgılı bılgıler zaten yazıldı ama burdan ınsanlara duyurup ordakı ınsanlara dogruyu anlatmak amac edınılmıstır
YUSUF
YUSUF
Admin

Mesaj Sayısı : 248
puan : 21110
Kayıt tarihi : 21/04/10
Yaş : 34
Nerden : ANKARA

https://galibi.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Zuhr-ı Ahir Empty Cuma namazı ve O günkü öğle namazı

Mesaj  tevhit06 Salı Ekim 19, 2010 7:27 pm

Ne sahabilerden ne de müctehit selef imamlardan birinin Cuma namazından sonra öğle namazı kıldıklarına dair her hangi bir rivayet bize ulaşmış değildir. İmam Şafii Bağdat’a geldiğinde orada bir çok cami ve mescit bulunmaktaydı. Ancak ondan, Cuma namazından sonra öğle namazını kıldığına dair bir rivayet gelmemiştir. Eğer böyle bir rivayet olsaydı bile, kendisinin bu davranışı izlenecek, sünnete uygun bir tutum olmazdı.
Cuma namazından sonra öğle namazını kılan kimseler “yaptığımız ilave namaz gibi hayırlı bir husustadır.” Demek suretiyle meseleyi önemsememezlik etmesinler. Çünkü bu yaptıkları Allahu Tela’nın öngörmediği bir ibadeti ihdas etmek anlamı taşıyacağından büyük bir tehlike arzetmektedir. Yegane Şari (Kanun ve yasa koyucu) yüce Allah’tır. Her kim dinde yeni bir şey ihdas etmeye kalkışırsa, Uluhiyet ve Rububiyet konusunda kendisini Allah’a ortak yapmış sayılır. Kimde böyle bir davranışı sergileyen kimseyi onaylarsa onu Allah’a ortak edinmiş olur. Nitekim Allahu Teala şöyle buyuruyor:

“Yoksa onların, dinden, Allah’ın izin vermediği şeyleri dini kaide kılan ortakları mı var?” Şura 21
Peygamber (s.a.v.), Allah’ı bir taraf bırakan haham ve rahipleri rabler edinen ehl-i kitabı şöyle tanımlamaktadır:
“Onlar, onlara (Yahudi ve Hıristiyan din adamlarına) tapmıyorlardı. Ancak onların kendilerine helal kıldığını helal sayıyorlar, yasakladıklarını da haram sayıyorlardı.”[1]
Seyh Muhammed Şemsu’l – Hak El Azim Abadi şöyle demiştir: Cuma namazı öğle namazı yerine geçtiğinden Cuma’dan sonra ayrıca öğle namazının kılınması caiz değildir. Sahabelerden, Tabiinden, Tebe-i tabiinden müctehit ve muhaddis imamların hiç birisinden Cuma namazından sonra öğle namazı kıldığı veya böyle bir namazı emrettiği yolunda her hangi bir rivayet gelmemiştir. Cuma namazından sonra öğle namazının ihtiyaten kılınması, bu namazı kılan kimseyi günahkar yapan bir bid’attir. Kenzu’d Dekaik adlı eserin şerhi niteliğindeki el-Bahru’r Raik’ta da görüldüğü üzere söz konusu bid’ati Hanefilerin muteahhir ulemasından bazıları çıkartmıştır.[2]
Ebu Muaz Seyfullah Erdoğmuş - Sahih İlmihal
[1] Tirmizi (3095), İbn Cerir tefsir 1/81 hadis yolları ve şahitleriyle birlikte hasen derecesindedir.
[2] et-Tahkikatu’l Ula, s.46

tevhit06

Mesaj Sayısı : 9
puan : 19777
Kayıt tarihi : 18/10/10
Nerden : ANKARA

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz